Att fixa i sommar!

På årsmötet var det flera som sa att de gärna ser att det blir enklare att kunna hjälpa till med sådant arbete som vi gemensamt behöver göra under sommaren för att hålla fint kring badplatsen och i området.

Bryggan är på plats


Vid bryggiläggningen fanns det en lista på plats så man kunde fylla i vad man kunde hjälpa till med. Bokskåp, hjälpa till med grillfest, fixa vid pumphuset/renovera anslagstavlor och klippa med trimmer vid bryggan/grillplatsen samt vid boulebanan.

Ni som inte var där får gärna kommentera här nedan vad ni vill hjälpa till med eller skicka sms till Elna 070-6645601 så skrivs ni upp.

Det som är kvar är
Trimma vid boulebanan
V 25, 27, 28, 29, 30, 32, 33

Trimma vid bryggan/grillplatsen
V 25, 27, 32

Hjälpa till med grillfest

Fixa pumhus/anslagstavlor
(Datum i sommar kommer men anmäl om du kan tänka dig bli kontaktad)

På årsmötet föreslogs också att vi vid bryggiläggning skulle gå en runda i området för att uppmärksamma sådan som behöver fixas i området. Det fanns inte utrymme i lördags då vi byggde nya flak bl.a. men den 15 maj kl 10 (samling vid bryggan) kommer en sådan promenad ordnas. Ett utmärkt tillfälle att vara med och tycka till kring sådant som behöver fixas! Välkomna!

Iläggning av bryggan

  • Efter en så solig lördag som helgen bjöd på blir man ju inte annat än sugen på att hänga på bryggan och njuta av vårt vackra Sandviken. Men för att det ska bli möjligt måste bryggan läggas på plats och det behöver vi hjälpas åt med. Vi är ju ändå många som utnyttjar den och ju fler man är ju snabbare går det.
    Vi samlas därför lördagen den 25 april kl. 10:00 för att på så sätt komma ett steg närmre det bästa som ligger framför. Sommaren i Sandviken!